Pages

Thursday, October 30, 2008

..Hari Malang ku..

..dh 2 ari aku x update blog nie..bz lor..keje xpnh abis..semalam, adalah hari malang bagi aku..mcm2 perkara yang terjadi..first skali aku paling 10sion dgn printer aku..time aku tgh kelam kabut 2 la yang 'die' nak buat hal..aku rasa mcm nak baling je 'die'..biar 'die' mrajuk..sebal bangat..mcm nie ceritanya, semalam aku nak print assignment PLC tapi 'die' buat perangai time aku ngah print..mcm2 cara aku buat tuk kembalikan 'die' yang asal, tp xberjaya..aku ingat ink abis, aku refill..x menjadi..aku cabut semua plug2 yang berkenaan..pon x menjadi..aku restart laptop..xboleh jalan jgk..lastly aku uninstalled n installed smula software 'die'..still jgk degil..aku xtau la ape kene dgn 'die'..period ke 'die' atau marajuk ngan aku (mungkin jgk sebab aku kate nak baling 'die', huhu) atau pon 'die' dah terlalu penat kot, need rest..yela, aku asyik hentam 'die' je printkan assignment aku yang berlambak..otak aku pon naik gile pikirkan 'die'..sampai sekarang nie pon, 'die' masih lagi berdegil xnak dengar cakap aku..last solution yang aku boleh buat, antar kedai..tp aku nak tengok dulu 2,3 hari lagi..mane la tau, mood 'die' dah ok..hopefully..

..2 baru pasal printer aku..lepas 'die' buat hal, aku terpaksa la print kat kedai..ade la dlm 2,3 part yang aku kene print atas kertas warna..so, b4 aku print aku kasi la color paper kt tuan kedai biar die masukkan kat dalam printer kedai 2..waktu 2 ade 3,4 org lagi yang nak print skali ngan aku..lepas dah set semua, aku pon print la..then aku tunggu kat printer 2 tuk ambik paper aku..skali aku tengok atas paper 2 bukan aku punye document tp budak lain yg punye..geram sungguh aku..dah la budak yang terprint kat atas paper aku 2 buat muka x bersalah je..say sorry pon x..sabar hati sabar..kite org islam kene byk bersabar..terpaksa la aku beli color paper lain..xpasal2 kene keluarkan duit lebih hari 2..pastu, bergegas la aku pegi hantar asgnmt kat lecturer..nasib baik sir x bising aku masuk klaz lewat..settle 1 hal..

..pagi tadi aku ada kelas machine tools..aku kene masuk bengkel..group aku tinggal 1 part turning process je lagi xsiap..so, kami buat la..konon nye nak siapkan minggu nie..masa kiteorang cut workpiece 2, kiteorg kene letak coolant untuk sejukkan workpiece..tanpa aku sedar, coolant 2 dah terpercik kat tudung aku..kotor giler..lepas habis bengkel, terpaksa la aku balik hostel tuk 2kar tudung..dah la cuaca hari nie panas betul n aku ada kelaz lagi lepas 2..sampai hostel terus aku rendam tudung 2 ngan klorok..salah aku jugak coz pakai tudung putih..then, cepat2 aku iron n pakai tudung lain..haiii, macam2 hal..

..hopefully, hari2 yang akan datang berjalan cam biase balik..lagi2 minggu depan aku dah nk mula final exam..walaupon exam start minggu depan, paper aku just start 24/11..lambat la aku boleh balik kuantan..cdei2..my lil sis dah mrajuk2 coz aku dah lama x balik..'sabar ye syg, nnt angah balik'..umi, ayah, along, adk2 n kuantan, nantikan kepulangan ku..

No comments:

Post a Comment

Cute Onion Club - Onion Head