Pages

Thursday, January 26, 2012

..FirstWeekHoliday..


..dah masuk seminggu aku menghabiskan masa cuti ku di kuantan..
..tiada entri baru dari ku..
..bukan tiada cerita tetapi masa dan internet tiada jua mengizinkan..
..sejurus selepas berakhirnya kertas terakhir ku untuk semester ini, aku ingin sekali mengupdate blog ku ini..
..tetapi masa ku terbatas..
..pertamanya, aku menghabiskan voucher buku ku sebanyak rm100 di popular bookstore..
..bukan buku rujukan yang ku beli tetapi novel menjadi pilihan..
..setelah setengah hari menghabiskan masa di bookstore, aku teruskan aktiviti ku dengan bermain badminton bersama teman seperjuangan..
..keesokan harinya, aku sibuk mengemas rumah dan barang2 untuk berangkat pulang ke kampung halaman..
..aku sangat bersyukur kerana umi menyuruhku pulang awal kerana jalan masih lagi lenggang berikutan perayaan tahun baru cina..
..bertolaknya aku dari shah alam pada pukul 2ptg dan aku selamat sampai ke kuantan pada pukul 5.30ptg..
..agak laju aku memandu dengan bermulanya operasi ops sikap..
..jangan la hujung bulan surat cinta sampai ke rumah ku..
..begitu la ceritanya mengapa aku tiada mengupdate blog ku ini..
..di kuantan, tiada internet ke..??
..apabila tibanya aku di kuantan masa ku banyak dihabiskan dengan keluarga bukan nya internet..
..di tambah pula internet di kampung ku agak perlahan dan aku perlu menunggu giliran untuk menggunakannya..

..sepanjang seminggu aku berada di kampung..
..aku pergi ke majlis pertunangan Izzati..
..ahad lepas, Izzati selamat menjadi tunangan orang..
..nasib baik aku sedang bercuti jadi aku pergi juga ke majlis dia..
..tahniah izzati, semoga berkekalan hendaknya..



..aku juga membantu umi n ayah menanam ubi di belakang rumah..
..the most important part is....
..menunggu ma sis in law bersalin..
..setiap hari juga menunggu..
..sabtu, ahad, isnin, selasa......

..akhirnya ade tanda2 untuk die bersalin pd tengahari hari selasa..
..atok n nenek over terlebih excited untuk menimang cucu yang pertama..
..terus bawak fiza ke Al-Farabi..
..en.doktor kate belum lagi..
..mungkin lagi seminggu..
..atok n nenek frust..
..muka2 pakcik2 n makcik2 over juga frust..
..petang tu, aku pergi menziarahi kawan sekolahku yang kini sedang preggy twin 5 months, Anisah..
..aku, Imah, Aiza, Dayah n Filza menbuat kecoh di rumah Cah..
..dengan berbadan 2 itu, Cah bersusah payah menjamu kami Spageti n puding truffle yg sangat yummy..
..menjelang maghrib baru aku pulang ke Aspa..
..contraction yg dirasai Fiza dh mula menjadi-jadi..
..die still makan, katenya untuk tenaga kalau2 terberanak mlm tu..
..kami masih bermalas-malasan di depan tv sambil melihat Fiza sudah x senang duduk..
..tidak la sampai hati ini melihat die sudah mula berair mata menahan contraction yang semakin kerap..
..akhirnya, along ku bawa die pergi semula ke Al-Farabi malam itu kira2 jam 12 tgh malam..
..ye ye je en.doktor kate seminggu..
..setengah jam lepas tu, baru aku, umi n lala menyusul..
..ketika sampai di pusat rawatan keluarga itu, en.doktor sudah mencubit/pecahkan air ketuban die..
..untuk kebiasaan anak pertama, kira2 8 jam ke atas selepas itu baru die akan bersalin..
..tetapi tidak bagi Fiza..
..anak die sangat teruja untuk melihat dunia..
..akhirnya, tepat 4.30 pagi, 25 januari 2012 Fiza selamat melahirkan bayi perempuan yang sangat sihat seberat 3.35kg ke dunia ini..
..hari ini, ketika berakhirnya penaipan ku untuk entri kali ini aku masih lagi menemani Fiza di Al-Farabi sebelum die discharge tengah hari ini..









No comments:

Post a Comment

Cute Onion Club - Onion Head