Pages

Monday, December 26, 2011

..DramaJepun..

..teringin lak nk bercerita tentang drama jepon aku..jgn la excited sgt..bukan berlakon msuk tibi pon..just 4 our third language assignment..actually, cerita nie dh basi pon..assignment 2 already submitted 2 Robert sensei aka Aaron Aziz..ade la sorg member aku nie ckp yg sensei kami sebijik cm aaron aziz..ade skit kot iras2..skali pandg la..2x xnmpk dh aaron aziz 2..





..ok2 back 2 main topic..aku nk citer pasal ape td..?? ha! drama jepon..first skali kami 1 group bt shooting nie hujung 2 mgu lepas..jap2..mgu lps la..group aku ade 5org..smua pon gurl..n kami bukan pandai acting pon..kaku jek..tp kire ok la dr sem lps..ade improvement..byk improvement..byk jgk la..

..cerita kami kali nie berkisar ttg picnic aka pikuniku n wayang aka eiga..around 9am kiteorg dh keluar rumah cr sarapan..penting kot mkn nie..then, aku decide nk pg jusco BukitRaja nk shooting babak eiga..korang pernah dilarang tuk amik gmbr or video x ms duk kt shooping complex..?? slame aku hidup xpnh lg aku kne mrh klu amik gmbr dpn poster2 movie kt wyg..pelik giler..sedang kami shooting, tetiba makluk asing dtg mrh kiteorg..aku nk shoot skit je kot..just for 1 word..makluk 2 sruh kami pg mntk kebenaran kt pengurusan..ok la fine klu mmg xboleh nk amik video kt c2..then kami pon duduk2 kt kerusi yg ade kt situ tuk pk nk shoot kt mane lg..skali kami nmpk bertambah makluk2 asing cm td duk tgk2 kami..fine klu makluk 2 nk tgk dr jauh..ni x, terang2 nmpk yg mkluk2 2 tengah jage kami tkt kami amik jgk video..mcm la kami xphm bhasa..mane je kami pg mkluk 2 ikot..aku n da geng dh panas ati je time 2..mkluk 2 follow dekat kot..rs mcm nk lesing je mkluk2 2..u know what, mkhluk2 2 perhatikan kiteorg smp kereta aku kluar kawasan jusco..betul2 makluk asing la makluk 2..pg2 dh buat kami tension..




..cukup la pasal makluk asing td..then kami decide nk shoot babak pikuniku lak..pk punye pk, aku teringat 1 kawasan kt dlm uitm yg agak sesuai tuk babak nie..tempat nie kt blkg bulatan Kresma..view kt situ mmg cantik n xde org yg akan perhatikan kiteorg sbb tmpt 2 agak sunyi..b4 pg tmpt 2, kami shoot kt kereta kecil aku yg comot dlu..2,3 kali jugak aku kne berpatah blk sbb asyik cut..babak kt c2 sekajap je..then kami pegi ke tempat yg dituju..cr position yg baik punye..setting2 brg..hafal2 skrip..untuk babak nie scene aku xmsuk..so, aku agak keboringan..sedang dieorg shooting, aku leh baring2, mkn2, panjat2 pokok, snap2 picture, lari2..byk gak aktiviti aku pg 2..org lain yg acting, aku yg penat lebey..sebab2 aku duk berlari sana sini..lame btol babak dieorg nk siap..jelang tghari br la nmpk tanda2 yg scene dieorg nk abis..


..abis scene pikuniku, kami decide nk blk rumah aku dlu..shoot kt sane plak..smbil2 boleh rest kejap + solat..kt rumah br ade scene aku..2 pon dlm 4,5 ayat..my acting skill really got improvement than last sem..boleh dh klu sape2 nk amik aku berlakon..tgh kami berpikir2 nk pegi mane, hujan pon turun dgn lebat..ok, fine..xboley truskan shooting kami..ditambah jam dh menunjukkan angka 5..perut kami smua agak boleh thn sebab scene pikuniku td mmg byk mknan..tp dh klu pkol 5, mmg la perut2 kami berkeroncong lgu rock..xboleh tidak, kne cr mknan..dlm cuace yg masih renyai2, kami pg mkn..sambil2 mkn, kiteorg bincang lg sal shooting nie..then decide nk shooting tuk pg eiga..not da real eiga..just port cantik yg ade kt dlm uitm je kami cr..just a short shooting sbb mase x mengizinkn n keadaan cuaca yg sgt baik ari 2..



..keesokan tghari kami keluar lg untuk shooting 2 babak terakhir..dua2 pon babak aku..first, resutoran..kami siap beli mknan siap2 then shooting ngan mknan yg kami beli 2..disebabkn aku seorg yg agak profesional dlm bidang nie, xbyk cut pon..kami boleh siap dgn cepat..just take about 1 hour 2 finish 2 scene..byk giler perkara2 lucu sepanjang kami shooting..lg2 klu kwn salah dialog, or tersebut bahasa lain..suppose bhs jepon je, ini masuk skali english, malay n korea..CUTTT!!!

No comments:

Post a Comment

Cute Onion Club - Onion Head